ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ثبت‌نام جدید خودرو خارجی چه تأثیری بر بازار ارز و سکه دارد؟ (۲۲ آذر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۹۹۲۹
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
ثبت‌نام جدید خودرو خارجی چه تأثیری بر بازار ارز و سکه دارد؟ (۲۲ آذر ۱۴۰۲)
بازار ارز بعد از مدت‌ها شاهد جریان خرید بود/ قیمت دلار رسمی هم‌چنان پیش می‌رود/ خبر واردات خودرو باز هم در بازار سروصدا کرد/ سکه و طلا در چه عددی نوسانشان شدیدتر می‌شود؟

به گزارش شهرآرانیوز، بعد از مدت‌ها در بازار شاهد جریان خرید دلار بودیم. با اینکه قیمت دلار از ۲۷ آبان در دامنه مشخص ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان در نوسان است و کمتر کسی در این شرایط حاضر به خرید دلار بوده در روز سه‌شنبه اکثر معامله‌گران تصور کردند که قیمت دلار از بازه رِنج خودش خارج می‌شود و سیگنال خرید دادند.

۴دلیل برای موج خرید دلار

آن‌ها برای این سیگنالشان چهار دلیل داشتند. یک اینکه طی سه روز گذشته قیمت دلار هرات بالای تراز میانی یعنی ۵۰ هزار و ۱۴۰ تومان نوسان می‌دهد. دو اینکه کف قیمتی دلار در مشهد بالای هرات رفت و به ۵۰ هزار و ۳۴۰ تومان رسید. دلیل سوم به تعطیلی یکشنبه در هفته بعد برمی‌گردد. معامله‌گران می‌گویند به خاطر این تعطیلی بازار شنبه هم تعطیل می‌شود و تسویه‌های فردایی از چهارشنبه به دوشنبه موکول می‌شود. چهارمین دلیل از منظر معامله‌گران شاخص جهانی دلار بود. از نگاه آن‌ها افزایش ایندکس دلار در بازار جهانی می‌تواند روی دلار داخل اثر بذارد.

با این‌حال که این معامله‌گران سیگنال خرید دادند، اما قیمت دلار نتوانست از مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کند. قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان شروع به کار کرد و بین ۵۰ هزار و ۵۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان نوسان داد و نتوانست از مرز مقاومت عبور کند. قیمت دلار در بازار ارز هرات در نهایت ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم امارت در ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان آغاز به کار کرد و در ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان به کار خودش پایان داد.

قیمت دلار در سمت رسمی بازار همچنان افزایشی بود و با یک پله صعود به ۴۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

قیمت سکه در روز سه‌شنبه ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بازگشایی کرد تا ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم بالا رفت، اما در ادامه با کاهش در ۲۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان به کار خودش پایان داد. حباب سکه در روز سه‌شنبه با افزایش به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. قیمت طلای آبشده هم با افزایش در بالای ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد و در انتها دوباره به کف ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار برگشت. ویژگی بازار طلای آبشده در روز سه‌شنبه این بود که بلوکه نداشت.

رد پای خودرو در بازار ارز

در بازار بحث داغ خودروی خارجی بود. در روز سه‌شنبه گفته می‌شد هفته دیگر مجدد سامانه ثبت‌نام جدید خودروی خارجی باز می‌شود و از آنجایی که در بازار قیمت خودرو‌ها خیلی بیشتر هستند، احتمال اینکه متقاضی زیاد باشد وجود دارد. از نظر معامله‌گران اگر این اتفاق رخ بدهد بازار طلا و سکه جان افزایش نخواهند داشت.

همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه در روز سه‌شنبه گفته رویه دولت در خصوص واردات خودرو این است که امسال واردات با قطعیت انجام می‌شود و در بودجه سال آینده نیز واردات منظور شده و این موضوع بدون خلل انجام می‌شود. این در حالیست که در روز گذشته داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته بود اختصاص ۲ تا ۳ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور در سال ۱۴۰۳ به واردات خودرو به صرفه و صلاح کشور نیست.

از نظر معامله‌گران فنی همچنان تا زمانی‌که حمایت ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان طلای آبشده حفظ شود قیمت می‌تواند با افزایش به سمت مقاومت ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان برود. همچنین در بازار سکه فردایی مقاومت مهم ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که تا بالای این سطح تثبیت ندهد نمی‌شود گفت روند صعودی است.

نکته بازار سه‌شنبه این بود که بیش از ۱۱ کیلوگرم طلای قاچاق در مرز بازرگان کشف شده است.

منبع: اکوایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->